Malin Åkerström

Ny vecka

Publicerad 2017-09-11 11:13:52 i Allmänt,

Som vanligt hinner man knappt ta ett andetag innan helgen är över. Jag sitter på tåget påväg till Danderyds sjukhus för att inleda vecka två på KUA. Jag går kvällspasset idag så jag har fixat stallet på morgonen. Hästarna fick galoppträna på fälten idag. Cara var super och har haft en lite mer intensiv helg. Hon hoppade studs i lördags och klättrade igår. Vera var lite för pigg idag, hon hoppade studs i fredags, joggade i skogen i lördags och vilade igår. Hon har med andra ord haft det lite lugnare i helgen. Så skön start på dagen att åka till stallet först och vakna till liv innan verkligheten med alla måsten sätter igång. 


Igår tog jag en eftermiddagstur till Dalarna för att tävla en klass i mockfjärd på Virus och för att träna Selma. Virus hoppade återigen en felfri 130cm. Det kändes riktigt bra. Vi jobbar på som ett team just nu vilket gör att ridningen och flytet stämmer så bra. Selma tränade på tävlingsbanan efter tävlingarna och gjorde det väldigt bra. Hon börjar bli redo för att hoppa lite större hinder. 

Jag försöker trycka in så många jobbtimmar som jag kan men dessa två veckor med 200% skola och 100% KUA är lite smått intensiva. I fredags fick jag ledigt från KUA för att vara med på examinationer i skolan. Vi skulle hålla tal och trots att jag fick improvisera för att det inte fanns tid att förbereda ett tal så lyckades jag få högsta betyg. 

Det blir ytterligare en vecka utan tävling för mina tjejer. Men vi tränar på så mycket vi kan ute innan vädret kommer minimera uterittsmöjligheterna. Både jag och hästarna trivs bäst ute på fälten eller i skogen. 

Isas återbesök närmar sig, jag tror det är 3 veckor kvar idag. Det ska bli väldigt spännande att se vad domen säger om henne. Jag vill så gärna påbörja den där långa igångsättningen men det kan dröja några månader till.. Jag börjar faktiskt bli lite nervös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela