Malin Åkerström

Jump Club

Publicerad 2017-09-05 11:03:44 i Allmänt,

Det blev en bra helg på jump club. Virus tog mig ur 4-felsteäsket i fredags genom en felfri runda i 130cm. Han kändes väldigt fin. Så kul att vi kan fungera som ett team trots att jag bara rider honom på tävling.


Vera hoppade 120cm med 4 fel i fredags och i söndags var hon felfri och helt magisk. Jag är så himla himla glad över henne. Hon passar mig så bra. 

Cara hoppade 110cm och 120cm i söndags och var felfri i 110 och hade ett ner i 120cm. Hon kändes så mycket bättre än sist och min ridning var aningens bättre också. Jag vill rida henne ännu bättre men detta var ett steg i rätt riktning. Hon gör alla rätt och är verkligen den bästa hästen jag har. Nu får vi in våra språng på distanserna vilket vi absolut inte fick i våras, då bromsade vi oss in på ett för lite.. Jag är väldigt nöjd med henne och känslan hon ger! 

Lilla Chalexi hoppade felfritt i 4-års klassen och fick massor av fina lovord av Sylve. Hon är fantastisk och Maria är verkligen värd en sådan stjärna till häst. Jag är tacksam över att ha fått gästspela lite tillsammans med henne. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela