Malin Åkerström

Veckan som regnade bort

Publicerad 2017-10-08 22:01:00 i Allmänt,

Regnet har verkligen vräkt ner de senaste dagarna. Hösten är här av värsta sort. Men vi tränar på jag och hästarna och trivs ganska bra ändå. Helgen har susat förbi med så mycket häst på schemat man kan tänka sig. Igår red jag 9 hästar och även idag. Det bästa är att en av dessa 9 hästar är min Isa. Hon var mer eller mindre frisk på sitt återbesök i måndags och ett stort orosmoment lättade från mina axlar. Jag vågar förstås inte ropa hej ännu men vi har skrittat i 7 dagar i rad nu. I början en kvart om dagen och nu under de senaste dagarna har vi ökat till 20 minuter. Vi följer schemat slaviskt, aldrig har några minuter ute på grusvägarna i regn eller mörker känts så betydelsefulla. Isa är såklart eld och lågor över dessa minuter men håller sig på mattan. Hon älskar att arbeta och så fort tränset kommer fram försöker hon krypa i det på egen hand. Tack alla som hejade på henne och hörde av sig och frågade hur det gick. Det värmer när människor bryr sig om oss två här ute i vårt lilla stall i skogen. 


Idag åkte jag till vällstas fina ridhus för att hoppa Vera. Hon har varit så känslig i veckan. Att bli ingångar och uppsittning är inte hennes bästa grenar. Men när jag väl sitter på plats är hon ju ren magi. Hon hoppade fantastiskt idag. Hon är så himla bra så att jag stått ute i regn och blåst i vad som känts som en oändlighet för att få in henne blir så värt det flera gånger om för att få uppleva känslan av att flyga med henne. 

Min rara lilla Cara hittar på hyss och är bäst om vartannat. Vi tränar på läxorna vi fick av Lotta blandat med klättring och galoppträning på fälten. Många stunder är hon oslagbar men många är jag även ruskigt nära att lämna skeppet på. Men det är så kul att jobba med henne. 

Topanga kämpar på som den kämpe hon är. Maktlösheten över att inte kunna hjälpa henne är olidlig. Min stora kärlek. Amy går det ingen nöd på, vi springer stafett och leker med bollen tillsammans blandat med lite vuxen träning. Att få vara hennes människa är det bästa jag vet. Känslorna är så enorma kring Amy och Topanga. De är min mening med livet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela