Malin Åkerström

Torsdag

Publicerad 2017-10-26 08:15:08 i Allmänt,


Idag pendlar jag 4h tur och retur till skolan för att gå på en föreläsning som är 1h lång. Hoppas den är givande för då är det såklart värt det. Förhoppningsvis ger den oss svar som vi behöver till vår C-uppsats som sakta men säkert går framåt. 

Igår tränade jag Cara för Per igen. Jag fick superbra hjälp och övningarna var verkligen passande för oss. Vi fick träna på våra sämre sidor och Cara tar verkligen till sig och försöker göra sitt bästa. Hoppar gör hon helt amazing. Träningen innehöll mycket lydnad på små hinder och det kändes verkligen toppen att få träna på det jag vet att vi behöver träna på. 

Vera tävlade i Märsta i helgen och hoppade som vanligt till månen och tillbaka, i alla fall säger känslan det. Vi hoppade en 130-klass och felfritt gjorde vi det också. Vera är egentligen alltid felfri men denna gång var även jag det. Jag är så glad och tacksam över att få vara hennes ryttare. Det är en känsla utöver det vanliga. 

Isa är inne på sin sista vecka med bara skritt och skrittar upp till en timme om dagen. Hon är pigg och glad varje dag. Hon älskar att få arbeta och ger så mycket energi tillbaka genom sin enorma personlighet. 

Amy äger och ger mitt liv så enormt mycket glädje. Vi tränar mycket för att hjälpa Topanga att få vara stilla. Amy springer lös bredvid mig, stannar när jag stannar osv. Hon är precis som en hund. Så fort hon ser mig kommer hon springandes. Om ni bara visste hur mycket mitt hjärta smälter av det. Eller hur viktig hon är för att livet ska kännas meningsfullt. Topanga har det tufft just nu. Det kostar mycket energi och många tårar. Hon är och kommer föralltid vara den viktigaste i mitt liv. 



(null)

(null)
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela