Malin Åkerström

Tävlingshelg

Publicerad 2017-05-08 10:56:34 i Allmänt,

Tillbaka till vardagen igen efter en hel tävlingshelg på Sundbyholm. 


En tävlingshelg som denna är verkligen livet och så himla roligt. Jag har varit i min tävlingsbubbla och där och då finns bara jag, hästarna och tävlingen. Jag älskar det och jag älskar att tävla. Snälla Emma har låtit mig övernatta i hennes lastbil som mer liknar en lyxsvit än något annat. 

Cara har hoppat 3st 110-klasser och gjort samtliga väldigt bra. Men hon har varit så busig och vild i helgen. Många bocksprång och på tok för få ben i marken på samma gång. Vi hade ett ner i de två första 110-klasserna och var igår felfria. Älskar henne och jag tror så enormt mycket på henne. Hon ska få lite tid på sig att bli stark och mindre gänglig i kroppen så i år har jag bestämt att inte hetsa henne för att kvala till Falsterbo utan jag vill etablera henne väl i 120 inför nästa år. Jag kommer vilja blanda 110 och 120 klasser nu och bara jobba på allt mellan hindren. Hon är min framtid och därför är det viktigt att tänka långsiktigt. Känslan hon ger är magisk! 

Virus har hoppat strålande i helgen och gjorde sin bästa 140cm med två ner i trekombinationen. Igår avslutade han med en andra plats av 70 starter i 120cm. Jag har inte suttit på honom på ett halvår men han är sig lik fast lite bättre. Så kul att få styra runt lite större klasser och är Åsa evigt tacksam för möjligheten. 

Igår tävlade och red jag Selma för andra gången. Hon är väldigt fin men grön och debuterade 110cm med ett litet nedslag. 

Det är skönt att vara tillbaka hos Topanga som jag har ett sådant kontrollbehov på. Mamma har tagit hand om henne i helgen och vad jag sett i kameran så har hon följt mina order. 

Idag behöver jag inte åka in till skolan vilket känns lägligt när jag måste ta igen förlorad ridtid på jobbet och på unghästarna jag rider. Ska bli kul att rida Isa och Contendra också. Cara ska få vara häst i hagen hela dagen lång och bara få massa klappar, pussar och godis. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela