Malin Åkerström

Cara min Cara

Publicerad 2017-05-30 11:27:25 i Allmänt,

Helgen har spenderats på Sundbyholm med min fantastiska Cara. Vi började redan i torsdags med att hoppa en 110cm. Vild som tusan var hon men felfritt hoppade hon. Så kul att hon hela tiden levererar så jämna och fina resultat. 


I fredags hade hon vilodag då jag var hemma och jobbade min första dag som arbetsterapeut. Så glad över möjligheten att få erfarenheten av det även om jag läser termin 5/6 på programmet. 

I lördags hoppade Cara sin livs andra 120cm och vilken häst hon är alltså. Hon kändes makalöst bra och hoppade även den klassen felfritt även om vi har det svårt med att få in alla språng på distanserna. Hon är verkligen helt perfekt och framtiden känns så lockande tillsammans med henne.

I söndags avslutade jag med en lätt klass 105cm eftersom hon hoppat så bra. Jag tog det som en skolrunda för att sätta in alla tänkta galoppsprång på distanserna. Hon kändes fortsatt superfin men fick med sig en bom efter en ryttarmiss. 

Så lycklig och tacksam över den här hästen. Helgen var supermysig på alla sätt tillsammans med min mamma som var med. Min syster var där och skötte Cara under hela fredagen när jag jobbade så cred till henne också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela