Malin Åkerström

Torsdag

Publicerad 2017-03-23 22:35:38 i Allmänt,

Dagarna rullar vidare trots att Topanga står där instängd i sin box. Det skär i hjärtat men hon är inte alls lika smärtpåverkad längre och det om något värmer verkligen. Håkan var och tittade på henne idag igen under kvällen. Han är verkligen en hjälte den där Håkan. Jag har ett enormt stort förtroende för honom och allt han säger, tänker och tycker. Vi skulle aldrig någonsin att klara oss utan honom.  Idag när han sa att Topanga såg mycket bättre ut så vågade jag faktiskt tro på det. Jag vill ju så gärna att hon ska vara det så jag vågar knappt hoppas. Jag är så tacksam för alla som hejar på henne och skickar gulliga meddelanden. Jag är tacksam över hennes hovslagare som precis kommit hem från en resa och kommer ut imorgon efter en lång arbetsdag för att titta på henne. Jag är tacksam över all hjälp från Gullbacken där hon står och som gör allt för att underlätta situationen. Sen är jag såklart så oerhört tacksam över allt Håkans engagemang. Vi är ett helt team som jobbar för att hjälpa henne på bästa sätt och det känns fantastiskt mitt i allt det tråkiga. 


Någon som har fått stå i skymundan för Topanga är Isa som faktiskt också har gjort sig illa. Hon har ont i ett bakben efter för mycket springande i hagen. Så tråkigt och ledsamt men vi har varit på kliniken hos Håkan och det verkar inte vara någon fara. Lite medicin och vila och hon är förhoppningsvis tillbaka snart. 

Tack och lov är Cara frisk och förbereds som bäst inför helgens tävlingar. Med praktik mellan 07.30-15.00 är tiden tajt just nu när jag är hos Topanga 3-4 gånger om dagen men Cara känns rätt fin ändå. 

Contendra är fortsatt fin i longeringen och går just nu lite lätt inspänd. Det är den sjätte veckan som vi jobbar. Jag vågar inte hoppas för mycket ännu men hon ser så fin ut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela