Malin Åkerström

Nationaldagen

Publicerad 2017-06-08 00:56:58 i Allmänt,

Igår när vädret var helt fantastiskt så önskade jag att jag var på Strömsholm och tävlade. Jag saknar så innerligt att ha en egen häst att ta till en sådan tävling. Här hemifrån följde jag tävlingarna från jobbet. Jag sörjde även lite att mina hästar är ur funktion. Jag älskar sporten och tävlingarna och det är en viktig del i mitt liv. Samtidigt så älskar jag djuren så mycket mer. Mest saknar jag att ta med min Contendra på tävling. Jag försöker hålla känslan levande men det är en lång tid sedan hon tävlade sist.. 


Efter en stund ute i hagen hos Cara och Contendra så glömmer jag allt vad tävling heter och njuter av deras närvaro. Jag njuter av att se de äta gräs nöjda och glada med pälsen blänkande i solen och där och då så älskar jag livet för en stund. Sen kommer saknaden och ledsamheten tillbaka igen. 

Idag eller nu är det egentligen en ny dag men den 7/6 firade jag och Topanga 8år tillsammans. Hon är så mycket mer än vad jag någonsin har vågat drömma om. Hon är min soulmate, min andra halva och min allra bästa vän. Jag kan inte tänka mig ett liv utan henne och är lycklig varje dag som jag får ha henne vid min sida. Jag får så mycket styrka, tröst, motivation och kärlek av henne att det borde räcka till flera olika livstider. Jag älskar henne med precis allt jag har.

Dagar kommer och dagar går. Ibland håller jag huvudet högt och ibland faller det ner. När det faller så finns mina fina vänner där och stöttar. Jag är tacksam för det fina som finns i livet. 








Kommentarer

Postat av: Emmie

Publicerad 2017-06-09 20:57:49

Du är bäst, det vet du å jag finns alltid för dig, som du alltid finns för mig! <3

Svar: Du är världens bästa!!
mallandenbasta.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela