Malin Åkerström

Hon har anlänt, fölet som tagit mitt hjärta med storm

Publicerad 2017-06-20 22:36:24 i Allmänt,

Alltså vilken upplevelse och vilken total lycka att bebis äntligen har tittat ut. Jag har varit i min fölbubbla sedan i lördags kväll då hon valde att komma ut och jag älskar henne till oändligheten och tillbaka igen flera gånger om. 


Jag var i Dalarna och tävlade hela lördagen och mamma hade extra koll på Topanga. Men hon märkte inget konstigt alls med henne. Hon hade börjat fylla ut mjölk bara ett par dagar innan så det kändes lite tidigt för fölning. När jag kom till stallet strax före 21 på kvällen för att ge henne medicin och kvällsmocka så låg hon ned och flämtade. Vattnet gick kort därefter och jag tror aldrig mitt hjärta har tickat på så fort tidigare. Rädslan efter Wickys föl som dog vid förlossningen gjorde sig påmind. Rädslan för att Topanga som varit så sjuk inte skulle klara detta var ännu värre. Tack och lov så har jag en så snäll och engagerad chef på jobbet som är den absolut bästa jag vet på föl och fölningar. Han kom det snabbaste han kunde och drog ut bebis. En enorm trygghet både för mig och mamma att han hann dit och hjälpa oss med allt vi inte är så bekväma med. Förlossningen var väldigt smidig och Topanga helt fantastisk (som med allt annat). 

Bebis hade det svårt första tiden med att komma upp och äta så jag fick mata henne med nappflaska och sedan mer eller mindre lyfta upp henne. Men efter första natten så var hon helt självständig. Vi gick upp varje timme för att titta till och hjälpa henne att få i sig sin mjölk. Redan där och då så insåg jag att hon har kommit till oss för att stanna i resten av sitt liv. Hon är den mest magiska varelse som jag har mött. Hon är vacker, så otroligt vacker. Att man kan älska något så litet från första mötet är helt otroligt. Jag vill skydda henne från allt ont i världen och jag kommer att älska henne gränslöst. 

Jag är stolt över min Topanga. Hon är en fantastisk mamma. Hon har ständigt koll på bebis. Blicken när hon mötte bebis för första gången kommer jag aldrig att glömma. Den lyckan som lös om henne var svår att missa. Hon förtjänar detta mer än någon annan så som hon har kämpat de sista månaderna. Jag blir rörd när jag tittar på de tillsammans och varm i hela själen. Trots en turbulent och jobbig tid i mitt liv så kan jag med handen på mitt hjärta säga att detta är det absolut bästa som hänt mig. 

17/6 klockan 21.30 föddes hon som har förändrat hela min värld till något bättre. Hon får namnet Fides Spes Amor T (Tro, hopp, kärlek) och smeknamnet Amy. Bokstaven T står för Topanga för att hedra henne. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela