Malin Åkerström

Sommar

Publicerad 2017-07-30 23:19:09 i Allmänt,

Det är slutet på juli, sommaren är snart över. Men det känns inte som att sommaren har börjat ännu. Vart tog tiden vägen? Vad har jag gjort? Det sägs att tiden går fort när man har roligt men om jag ska vara helt ärligt så har det varit många tuffa dagar att ta sig igenom. Jag kraschade mentalt när Contendra flög vidare. Det var det absolut värsta av en rad olika motgångar under våren. Det var liksom droppen och bägaren rann över. Små motgångar efter det kan göra att hela min värld rasar samman. 


Men som jag älskar livet på landet, allt är perfekt här. Det är mitt paradis på jorden. Jag vill stanna tiden och vara här ute så mycket längre men dagarna är på nedräkning för denna sommar nu. Jag åker hem en del för att jobba i veckorna och har ridit många pass på bana med galopphästarna nu. Det ger en adrenalinkick som heter duga. Men känslan att komma tillbaka hit slår allt. 

Hästarna jobbar på härute och imorgon åker jag och Vera mot Sundbyholm för att tävlingsdebutera tillsammans. Vera ska även tävlingsdebutera i Sverige. Det ska bli roligt och spännande. Vera är en speciell häst men hon när hon hoppar får jag gåshud. Hon är en liten häst men så perfekt i modellen och trycket i henne kompenserar verkligen hennes storlek. 

Cara har idag gjort sitt sista genrep inför Sportriders tävlingar till helgen och känns väldigt bra. Det ska bli så kul att se hur hon känns efter sommarvila och igångsättning. Här ute känns hon toppen! 

Topanga och Amy har det perfekt här ute. På nätterna står det i en mindre inhängnad med en stor ligghall till för att bara vara till de två. På dagarna går de i en lite större hage. Topanga får vara ute mycket vilket hon älskar utan att hon behöver röra på sig så mycket medan Amy kan springa runt och busa. Tappra, fantastiska, älskade Topanga förtjänar detta mer än någon annan. 

Återigen är jag evigt tacksam för mina hästar. Jag skulle inte ens vara en människa om de inte fanns. Jag är också tacksam för den hjälp jag får av mamma och hur mycket tid hon lägger på att följa med mig och hjälpa till med hästarna. Min mormor ska ha en stor eloge för ett enormt stöd och många kloka och lugnande ord när livet känns som tuffast. Att ha dessa kvinnor så nära runt omkring mig är en nödvändighet för att jag ska fungera och jag älskar de med precis allt jag har. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela