Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2017-01-11 08:07:18 i Allmänt,

Onsdag idag och första dagen för året som jag åker in till skolan. Jag missade dock några dagar i förra veckan när jag var i fjällen men jag ska fixa lite kompletteringar för det. 


Annars är vardagen tillbaka. Jag har jobbat varje dag sen vi kom hem och ridit och fixat mina hästar. 

Isa känns fantastiskt fin just nu och vi hann ut i snön för galoppjobb innan den nu smälter bort allt mer och mer. Det känns som att hon börjar att komma igång allt mer också. Hon är anmäld till tävling om en månad som blir vår tävlingsdebut och hennes debut på tävlingsbanorna i Sverige. 

Cara har jag börjat rida igen och vi lyckades få 3 lugnare dagar innan jag igår fick rida henne lite mer då hon var mer i luften än på marken ute på fältet. Hon vilade helt i 2 veckor så hon behöver inte sättas igång så långsamt så det gjorde ingenting. Ser fram emot att komma igång med träningar och så med henne för att få koll på allt igen. Lite olydig är hon efter vilan men hon blir bättre för varje ridpass som går. Det kommer bli ett spännande år med henne! 

Contendra och Topanga följer sitt ryktschema så med de händer det inte så mycket spännande. Jag längtar efter fölis som växer i Topangs mage. Eller i alla fall Topangas mage växer! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela