Malin Åkerström

Ny vecka

Publicerad 2017-01-30 09:05:31 i Allmänt,

Vardag igen och man hinner vila upp sig igen skämt åsido. Men i mitt fall stämmer det nästan. Jag sitter på tåget mot skolan och dricker te i hopp om att min röst ska återvända till mig. Vi har ett viktigt möte på förmiddagen och redovisningar i eftermiddag så det vore ju synd om man kraxade fram sina meningar likt en kråka..  Jag har varit sjuk i helgen men haft ett intensivt schema ändå. 


I lördags jobbade jag först 07-13 och åkte sen och tittade på fölningsstall till Topanga. Det är så mycket svårare än vad man kan tro att hitta något bra. De som känns bra kostar betydligt mer än vad vi har råd med hur mycket vi än vill ha henne där. Så om någon har något förslag så är alla tips välkomna. 

Jag spenderade eftermiddagen hos mormor och städade. Fikade gjorde vi såklart också. Kvällen blev hos mina hästar. 

Igår hade jag morgonen i mitt stall och kände mig inte alls bra så jag åkte hem och vilade en timme innan jag åkte till Isa för att mocka och hämta transporten. Sen tillbaka till mitt stall för att ta Cara och hennes pick och pack till Arnold träningen. Cara skötte sig så bra. Hon hoppade som en på miljonen och fick massor av lovord från Arnold och tillsammans fick vi en rad grejer att träna på. Älskar verkligen när man får mycket med sig att förbättra. Träningen var riktigt bra och Cara var verkligen en superstar trots korsgalopp i svängarna på slutet och några bakutsparkar här och var. Hon löste hindren på ett fantastiskt sätt. Älskar den där hästen med personlighet större än henne själv. 

Eftersom jag kände mig lycklig efter träningen så gick 4 hästar på jobbet av bara farten. På kvällen fick Isa hoppa en lite längre studsserie. Jag tänkte att det skulle gå bra på vanliga bettet men där trodde jag fel för vi höll på att ta två hinder i ett språng. Men så fin hon är och vad jag är glad i henne. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela