Malin Åkerström

Isa Isa Isa

Publicerad 2017-01-14 09:10:04 i Allmänt,

Vet ni hur bra denna dag känns efter ett grymt morgonpass med Cara!? Så bra faktiskt och det trots att jag trodde att mitt alarm skämtade med mig imorse när det ringde... Cara har trimmats igår och idag och jag brukar inte få till det så  bra som jag vill när jag rider inne utan tycker bara att jag får en bra känsla när jag rider ut. Men dessa dagar har känslan även funnits inne. Cara är helt klart på gång igen efter hennes vila och jag längtar tills vi kommer igång med hoppningen också. 


I torsdags var jag på Vällsta och tränade med Isa. Alltså vilken häst!! Hon är magisk! Träningen bestod av markarbetesövningar och det gick fint även om Isa tyckte att det var så jobbigt. Hela träningen bestod av hinder under 90cm och övningarna var precis vad jag och Isa behöver just nu. Vi avslutade med två hinder på en linje lite högre och wow alltså hon flyger! Framtiden ser helt plötsligt inte svart ut längre. 

En annan häst som briljerar är Agnetas unghäst Classe som vi håller på att rida in. Han har både blivit insutten och inskrittad i veckan och sköter sig så bra. 

I övrigt så rullar jobb och skola på för tillfället. Skolan har jag hittills mest kunnat göra hemifrån vilket möjliggör det för mig att jobba mer och vara hos mormor. Men nästa vecka börjar vi en ny kurs som har mer bunden skoltid. 

Nu ska jag skynda och fixa klart stallet innan jag ska möta mamma på foderby för hon ska träna dressyr på Isa. Sen ska vi åka och hämta dressyrsadlar att prova innan jag åker till jobbet. Ikväll är det middag med släkten hemma hos oss för att fira min mamma som fyller år idag. Världens bästa mamma och vän är hon. Idag har även Cara varit hos mig i ett helt år!! 



Kommentarer

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Publicerad 2017-01-14 16:14:45

Härligt med ett bra morgonpass! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela