Malin Åkerström

Torsdag

Publicerad 2017-02-09 20:18:24 i Allmänt,

Sista genrepet inför Caras årsdebut är precis klart och det gick bra. Cara var sitt snälla jag igen och leverade fin hoppning. Hon blev något trött mot slutet och även om hon fortfarande hoppade väldigt fint och noggrant då så kan hon snäppet bättre. Men jag är väldigt nöjd med henne. Hon har känts riktigt fin hela veckan trots att hon börjar bli lite trött i kroppen. Jag tror att det är bra att ha henne lite trött inför lördag då hon inte varit ute på tävling på så länge nu. Ska bli så himla roligt!! 


Isa ska också tävla i helgen fast på lördag och jag har inte så stora förväntningar. Mitt mål är mest bara att hinna styra till alla hinder. Idag har jag köpt en hoppsadel till henne. Hon har ett svårt sadelläge och det har inte varit lätt att hitta någon bra sadel men nu äntligen har vi en perfekt för just Isa. 

Annars har jag extremt lite skola denna vecka. Vi hade opponering och redovisningar igår men det var allt. Vi ska jobba med vårt PM inför C-uppsatsen i höst men jag och Anna är redan klara så vi har långhelg. Jag försöker jobba på så mycket jag hinner och nu när det svider i plånboken efter sadelköpet så är det bäst att jobba på. 

Imorgon ska Contendra till veterinären. Det var 2,5 månad sedan sist. Jag önskar ju såklart att hon vill vara frisk snart men det är ju något som spökar och jag vill gärna veta vad. Jag hoppas att jag kan få svar på det även om jag tror att jag kanske inte får det.. Nervös är jag i alla fall. Tur mormor finns och peppar och stöttar mig med Contendra, det behövs och hjälper mycket. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela