Malin Åkerström

Tävlingsvecka

Publicerad 2017-02-27 09:22:48 i Allmänt,

Jag sitter på tåget och ska hela vägen till Södertälje idag för att göra en undersökning som ligger till grund för en skrivuppgift i skolan. Men jag har precis kollat startlistorna inför helgens tävlingar och är så taggad på tävling istället. Isa ska hoppa på lördag och Cara på söndag. 


Helgen har varit minst sagt intensiv. I lördags hade jag hopptid i ridhuset med Cara mellan 8 och 9. Jag red mycket lydnad på småhinder och avslutade med två hinder lite större. Hon kändes superfin genom hela passet. Jag fixade sen klart stallet och åkte till jobbet innan min hopptid mellan 16-17 med Isa. Hon fick hoppa studs och en annan övning som var supersvår. Men som jag bör göra ofta för det är verkligen en övning som hon behöver kunna. Vi fick till det okej mot slutet och jag är nöjd även om det verkligen inte gick perfekt. Vi måste jobba med det som är svårt för att utvecklas och bli bättre. Resten av dagen och kvällen spenderade jag med en av mina närmsta vänner som går igenom något svårt men som ändå är en förebild för mig och så himla modig. 

Igår jobbade jag mer eller mindre hela dagen. På min lunch åkte jag till Isa och galopperade henne i skogen. Hon var superfin och jag kunde verkligen växla upp galoppen men behålla kontrollen. Efter jobbet red jag ut på Cara. Jag hade velat galoppträna henne men red ett lagom pass på fältet istället då hon kändes så lugn och avspänd redan från start. Hon har varit lite knepig på ängen så ville gå hem med en bra känsla inför nästa tillfälle. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela