Malin Åkerström

Horse show

Publicerad 2017-12-01 23:27:07 i Allmänt,

Det är den årliga Stockholm Horse show helgen på ingång. Ikväll har jag varit där med mamma och lillasyster. På söndag ska jag dit med världens bästa Jenny. Imorgon är jag hemma och förbereder inför att Lisa äntligen ska flytta hem till oss. Ska bli så spännande att få lära känna henne och se henne växa upp tillsammans med Amy. 

Idag satt jag äntligen upp på Vera igen för första gången sedan operationen. Vi tog en lugn skritt och trav tur och det känns toppen att få börja med henne igen. Tänk om turen vill vara med mig och jag faktiskt får ha tre egna tävlingshästar igång nästa år. Vilken lycka det skulle vara. 

Isa har galopperat i en vecka nu men vi har bara kommit upp i ett par minuter. Men hon känns forfarande super och jag kör målmedvetet på och klockar alla minuter i trav och galopp. 

Cara trimmar på varvat med uteritter och är egentligen väldigt fin. Lite tråkigt att hon snart ska gå på vinterlov i några veckor. Men är så förväntansfull inför hennes år som 6-åring. Nu är hon ju snart en stor tjej!! 

Förra helgen avslutade jag mitt tävlingsår för år 2017 tillsammans med Virus och hans team på Strömsholm. Vi inledde med en stabil 135-klass där vi hade ett nedslag och avslutade dagen med att gasa in en andra plats i 125-klassen. Jag är så himla tacksam över honom och hans team. Det är så roligt att de är så engagerade och dessutom väldigt roliga att umgås med. Virus levererar bara mer och mer och ger mig så många roliga minnen. 

C-uppsatsen är inskickad och opponerad på. Jag och Anna har genomfört vår opponering på en annan uppsats. I nästa vecka får vi det sista att revidera innan näst sista kursen på hela utbildningen är klar. Snart ska jag samla ihop alla kunskaper jag fått och ta de med mig ut i arbetslivet. Snart börjar verkligheten.. Något som både lockar och skrämmer mig. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela