Malin Åkerström

På hemmaplan

Publicerad 2017-08-21 22:43:42 i Allmänt,

Förra helgen flyttade cirkus Åkerström hem från landet med hela vår djurpark. Det blev några vändor med framförallt hästar innan alla var på plats här hemma. En och annan bil hann kollapsa på vägen också, men det hör till och är inget ovanligt när vi lämnar landet för säsongen. 


Här hemma har det gått i ett och nu har redan en vecka passerat sedan hemflyttningen. Jag, Vera och Cara har hängt på Runstens tävlingar sedan i onsdags. Vera har hoppat 3st 120-klasser med 1, 0 och 4 fel. Hon har känts helt magisk och vi börjar verkligen att hitta varandra. Min ridning har känts bra också och jag är så enormt glad över fina fina Vera och den känsla hon ger. Cara inledde tävlingarna med att hoppa två tuffa 5års kval i 120cm där hon kändes som en på miljonen men jag tabbade mig så ett ner i vardera. Vi avslutade helgen med en 110 där min ridning var under all kritik. Ett ner och återigen en fantastisk Cara som förtjänar så mycket bättre än vad jag har gett henne i helgen. Hon är det bästa jag har suttit på och jag älskar henne så mycket. Jag måste lära mig att rida henne bättre, det bara är så! Jag fick även hoppa Marias fina 4-åring Chalexi som är helt perfekt och så duktig. Ett ner i hennes först klass och felfri den andra. Jag är så tacksam över förtroendet att få lotsa runt henne, magisk häst! Helgen var även utöver tävlandet grym tillsammans med världens bästa Jenny. 

Annars jobbar jag för fullt här hemma både med galopphästarna och som arbetsterapeut. Jag mår alltid bättre av att ha mycket att göra så det är bara bra.

Amy och Topanga bor nu i stallet hos mina hästar. Det är toppen och Topanga trivs så bra just nu. Att se henne lycklig är det bästa jag vet. Hela min själ blir varm och lycklig av det. Amy är busig men också världens goaste. Hon kommer när jag ropar, vi springer och leker och hon sover i mitt knä. Det går inte ens att sätta ord på känslorna över henne. Det är bara helt underbart och fantastiskt att få dela varje dag med henne.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela