Malin Åkerström

Påsk

Publicerad 2017-04-15 18:11:10 i Allmänt,

Jag sitter i bilen med familjen påväg till mormor får påskfirande med släkten. Älskar verkligen släkten och att fira allt som går att fira tillsammans med dem. 


Idag byggde jag en hage på ridbanan till Topanga med hinder och grimskaft som staket. Hon fick gå där i 1,5h under övervakning förstås men solen sken och hon strosade så nöjt omkring och rullade sig. Det är så hemskt för henne att inte få vara i hage men nu när jag inte har praktik längre  ska jag göra såhär oftare. Långsamt långsamt ska hon vänjas in vid rörelse för att minimera risken för återfall. 

Cara har gått lite tuffare pass under 2,5 vecka och ska få ta det lite lugnt i några dagar nu. Imorse gjorde vi sista galoppträningen för denna period men jag ska helt klart fortsätta att galoppera i intervaller på fälten oftare. Hon har varit fin i veckan. 

Contendra gör sina 9 minuter i trav denna vecka och ibland tar hon inte i som hon brukar med ena bak... Oroar mig såklart över det men jag har kontakt med Håkan som kollar filmer mm på henne och vi ska fortsätta igångsättningen enligt planeringen. 

Isa har jag börjat rida igen och det känns så himla roligt. Vill hoppa och tävla henne nu men jag är ändå glad över att jag ger henne lite tid att komma igång på. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela