Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2017-04-12 19:25:47 i Allmänt,

Idag gick jag sista dagen på min praktik. Alltså har redan 5 veckor sprungit förbi. För mig blir vardagen lite lättare med skola istället för praktik eftersom jag jobbar så mycket och vårdar Topanga så många gånger per dag. Men oj vad jag har lärt mig mycket under dessa veckor och vad tacksam jag är till alla som har varit så öppna och tillmötesgående mot mig. Nu börjar jag faktiskt tro på att det kan bli en arbetsterapeut av mig. 


I hästväg går det sakta men säkert framåt. Jag sitter just nu och tittar på Topanga i en mindre sandhage där hon äter Hö och strosar omkring. Det duggar lite lätt ute men det lyser i hennes ögon av glädje när hon får vara ute en stund. Hon får stå ute 2-3 gånger om dagen just nu och mellan 1-2h under övervakning. 

Isa är longerad i en vecka nu och är väl i princip igång. Hon ska börja ridas imorgon och gå lite lätta pass över påsk innan hon kan ridas på mer normalt igen. Det ska bli mycket roligt att få henne tillbaka. Även om hennes vila inte blev så lång så tappar man ändå många veckor i tränings och tävlingsväg. 

Cara är i hårdträning just nu och hon sköter sig rätt bra. Jag hoppas på resultat senare men jag tycker att det går framåt. Kraven är höjda efter Lottas träning sist vilket gör att hon ibland ifrågasätter men hon gör ändå det jag ber henne om. 

Contendra är inne på vecka 9 i sin igångsättning och nästa vecka ska hon börja galoppera lite smått. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela