Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2017-04-03 22:06:37 i Allmänt,

Igår hade jag en riktigt bra söndag. Vädret levererade med sol i stort sett hela dagen och hästarna levererade med bra ridpass och enormt mycket glädje. Jag hängde halva eftermiddagen och kvällen med Tova vilket är lika kul varje gång. Hon är härdad med mitt liv och åker med mig runt halva norrort för att sköta alla hästar. 


I lördags hann jag hänga med fantastiska Matilda. Hon är min största inspirationskälla  och en vän jag känt så länge jag kan minnas. Eftersom jag mestadels av tiden är hopplös och är överallt och ingenstans så var det så betydelsefullt att ta igen lite tid med två av de bästa vännerna i mitt liv. 

Cara har galopperat på fälten hela helgen och igår var hon riktigt fin. Hon hoppade för Lotta i torsdags vilket gick super. Vi fick med oss lite tips om hur vi ska utveckla markarbetet och vi jobbar för fullt med det. Hon behöver lite tid men hon är så himla himla fantastisk.

Topanga får stå ute en stund om dagen och är precis som en hund. Jag ställer en höpåse och henne på stallplanen och mockar och fixar i stallet medan hon så snällt står där helt ensam. Jag har henne ute två gånger om dagen och hon är så mycket gladare efter en stund ute. När hon kommer ut så får hon en helt annan blick så det skär i hjärtat att efter en stund ställa in henne igen. Men vissa gånger får hon stå ute i upp till en timme så då är hon rätt nöjd. Jag önskar så innerligt att hon snart ska få stå i en liten hage, i alla fall ett par timmar om dagen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela