Malin Åkerström

Gameday

Publicerad 2017-04-27 08:45:44 i Allmänt,

Idag är det tävling för Cara på sundbyholm. Men vi åker vid lunchtid så det är en stund kvar. Jag sitter och vaktar Topanga som står ute en stund. Solen skiner så hon ser ut att njuta. Jag hatar att hennes liv ser ut som det gör. Förmodligen hatar jag det ännu mer än vad hon själv gör... Hon är så himla tålmodig och fantastisk. 


Cara har känts super i veckan så jag hoppas att hon ska kännas bra idag också. 

Isa gymnastikhoppades igår och tog ett par språng på ett lågt hinder men kändes så himla himla fin. Hon är verkligen en drömhäst och sagohäst på samma gång. Nästa vecka åker hon till sundbyholm men mest för att träningshoppa och göra skolrundor. 

Igår red jag Contendra igen och denna gång utan att mamma höll henne på lina. Det gick bra bortsett från en incident när en häst med vagn slängtravade förbi gården.. Då skenade vi ett par varv. Hon känns verkligen precis som en insutten unghäst. Det är svårt att styra mm.. Men så kul och overkligt att jag faktiskt sitter på henne igen. 

Nu måste jag ta in Topanga och åka till jobbet en sväng. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela