Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2016-09-20 22:49:31 i Allmänt,

Dagarna rullar vidare och jag gör vad jag ska dag in och dag ut. Inte så spännande kanske. Skola, jobb och hästarna och oftast i den ordningen. Men de fyller mina dagar med allt och lite till.

Idag har jag en dipp känner jag men jag är också vansinnigt nervös inför min fina Contendras återbesök hos den tyska veterinären imorgon... Det är ett krig som jag och Contendra försöker besegra själva och det finns ingen gång jag känner mig så liten och ynklig som när allt kring henne vilar på mina axlar. Det är jag som är ledaren över kriget mot skadan. Alla beslut fattas av mig. Tack och lov så finns mormor att prata med när det känns svårt.

I övrigt så trimmar jag och Diva på. Cara var jag ute och galopperade med igår på fälten. Contendra står nybadad, ryktad och friserad i sin Box. Även om vi önskade under vår kvalitétsstund med fix att det var tävling som hon preppades för så är vi ändå glada över att det finns tillfällen då man får bli lite extra fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela