Malin Åkerström

Söndag

Publicerad 2016-09-05 00:17:41 i Allmänt,

Helgen har som vanligt seglat förbi i en väldig fart men någon söndagsångest finns ändå inte hos mig då jag inte behöver åka in till skolan imorgon, yeey! Jag och mamma fastnade nu på kvällen med att leta namn till vårt kanske kommande föl (som kanske inte ens finns kvar). Vi hoppas så innerligt att det blir ett föl och så länge man är lyckligt ovetande så kan man ju alltid drömma att turen vill vara med oss denna gång. Eftersom vi letade och drömde oss fram i tiden så sprang liksom tiden iväg och nu är klockan efter midnatt = att jag fortfarande är vaken är ett under.

Igår red jag 3 hästar på jobbet, två hästar på Vällsta, Marias ena unghäst när jag ändå var och tog hand om Topanga och sen allra bästa Diva. Tror inte jag gjorde mycket mer än så. Jag försökte sova tidigt på kvällen då denna dag började tidigt.

Imorse fodrade jag mitt stall en stund före 07 för att hinna släppa ut och så innan jag började jobba vid 08. På jobbet blev jag kvar till klockan 14 och då åkte jag och red ut på Cara tillsammans med Sofia och Carola. Cara var fantastisk!! Vi lät hästarna sprätta på lite i galoppen och känslan på Cara är magisk. Hon är en dröm dagar som dessa!

Efter det åkte jag och plockade upp min fina vän Tova som följde med mig tillbaka till jobbet för insläpp och sedan till mitt stall igen där jag trimmade på ytterligare en magisk häst, Diva! Vi mockade, fixade och tog in hästarna innan vi åkte och åt middag. Efter middagen åkte vi och skämde bort Topanga med morötter innan Tova åkte hem till sig och jag hem till mig. I samma veva var helgen också slut. Fylld med energi i själen efter en dag med Tova och fantastiska hästar är jag allt denna söndagskväll.

Hon nedan på bilden som heter Cara är jag vansinnigt lycklig över idag👇🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela