Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2016-09-28 08:19:06 i Allmänt,

Dag 3 av 4 på 3-stegsexaminationen är på ingång. I måndags skrev jag själva tentan i många timmar hemma hos mormor. Det finns ingen mer tålmodig än mormor som snällt lyssnar när jag kör fast och är arg som ett bi. Men klar blev den och det finns inte ett extra ord jag kan få in för då blir den för lång för vad den får vara. Idag ska vi opponera på varandras arbeten så jag hoppas på snäll kritik på mitt arbete. Imorgon ska den slutgiltiga versionen lämnas in. Ganska bra tentaupplägg såhär i efterhand tycker jag. Att träna på att intervjua som det började med är verkligen något man borde göra oftare.

I måndags hann jag med att jogga Diva och rida Cara. Jag trodde att Cara skulle vara vild efter 3 dagars vila men hon var trött och lite lat istället. Unghästar kan man verkligen nästan aldrig förutse hur de kommer vara. Men vi hade ett bra pass så jag är nöjd.

Igår red jag tre hästar på jobbet varav en var en nykomling som jag inte haft kontakt med tidigare. Gissade på att den var 4 år men hon var bara 2 år. Galopphästar utvecklas verkligen i en annan takt än hopphästar. Idag ska två av hästarna starta på Bro så jag ska följa de online!

Cara red jag ut på igår tillsammans med Sofia och Carola. Det går bra varje gång i det sällskapet och Cara är drömmigt fin då. Diva ska vila i ett par dagar och bara skrota i hagen hela långa dagarna. Det förtjänar hon verkligen!

Gårdagens stora händelse var att Topanga var på Lövsta för dräktighetskoll!! Jag har fått för mig att bebis har försvunnit men bebis fanns där och är 78 dygn gammal. Det innebär att den mest kritiska tiden för överlevnad är förbi. Men med tanke på hur det blev för Wickys föl så litar jag inte på det förens jag med egna ögon ser den levande. Men hur som helst glada besked och många morötter till min Topanga som kommer bli världens bästa mamma.

Kommentarer

Postat av: Ann-Marie

Publicerad 2016-10-02 23:21:30

Åh vad kul att det fortfarande finns där, hoppas allt fortsätter gå bra och att kanske en gång få se fölet.

Ann-Marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela