Malin Åkerström

Torsdag

Publicerad 2016-10-20 07:22:54 i Allmänt,

Godmorgon torsdag. Jag sitter på bussen som vanligt vid denna tid på dygnet. Imorgon är det finally fredag och jag längtar.

Annars ser dagarna likadana ut på ett ungefär. Praktik 8-15 för att sedan rida ett par hästar på jobbet innan mitt stall. En del dagar avslutar jag dagen hos Topanga också. Jag har ju en regel om att vara hos henne 5 dagar i veckan.

Cara äger för tillfället. Jag red ut både i måndags och igår och hon har varit super. Inte bara snäll utan fantastiskt fin också. Hoppas att det håller i sig och hon lär sig att man ska vara snäll för då får man ju beröm och godsaker i mängder. Men några bra dagar väger ändå upp en sämre så nu är jag beredd. Hon är finast ändå.

Diva har gått ganska långa pass i veckan blandat ute och på ridbanan och hon blir alltid fin efter en stund. Ute ska hon leka spänd en bra stund i början dock. Jag provar olika lösningar varje gång för att så snabbt som möjligt få henne att slappna av. Sist lyckades jag rätt bra!

Contendra har lite samma regel som Topanga, hon ska ryktas minst 5 gånger i veckan och gärna mer om tiden finns. Denna vecka har vi hunnit alla dagar hittills och det känns så viktigt för mig. Hon ska ha sin tid hon också och känna att hon är viktig. Hon älskar att bli kliad av manborsten på bogarna så det gör jag såklart mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela