Malin Åkerström

Torsdag

Publicerad 2016-10-27 07:26:46 i Allmänt,

Idag är det tur att det är Lotta-torsdag för annars skulle denna dag bli oändligt lång. Hoppas att praktiken håller mig sysselsatt för annars kommer mina ögon att vägra hålla sig öppna. Snart helg!!

I tisdags hann jag bara mocka och fixa stallet efter praktiken innan jag jobbade på Bro Park. Vi hade två starthästar där och den ena sprang hem en tredjeplats. Alltid kul med pris oavsett gren!

Igår red jag tre hästar på jobbet efter praktiken och sedan fick både Cara och Diva galoppera ganska mycket på fälten. Cara känns lite trött i kroppen till och från men jag vill inte vila henne så mycket nu när hon har varit snäll en period. Hon måste träna och byggas upp också. En svår balansgång det där hur mycket man vågar träna och hur mycket man bör låta henne vila. Känns hon trött nästa pass får hon några lugnare dagar i alla fall. Jag tycker ändå att hon känns väldigt fin. Diva inledde lugnt och avspänt i trav igår men blev sådär super spänd i galopp. Jag galopperade ett x antal varv innan det gav med sig och då är hon superfin.

Contendra får sina vanliga kli och borststunder. Hon håller på att bli helt galen. Går inte att fånga i hagen utan försöker leka med mig när jag ska ta in henne. Hon är den enda hästen som behöver duscha sina ben vid insläpp = hon springer. Det är ett gott tecken att hon väljer att röra på sig för då känner hon sig ganska bra skulle jag gissa men samtidigt ska hon förstås hålla sig lugn. Men jag kan inte låsa in henne för när man vilar så länge som hon har gjort och ska göra känns det viktigt att huvudet mår bra också. Det är faktiskt det allra viktigaste, att hon psykiskt mår bra. Häromdagen drömde jag om hur jag förberedde henne inför tävling. En sådan där fin dröm var det som man helst inte vaknar upp ifrån. Jag saknar henne så mycket i träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela