Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2016-10-25 07:36:44 i Allmänt,

En mörk regnig morgon hör inte till favoriterna direkt. Jag är påväg till Norrtälje och praktiken.. Nu hinner man knappt hem därifrån innan det är mörkt ute. Hoppas på mycket snö i vinter så blir det ju bra ändå!

Annars är livet ganska likadant som de varit den senaste månaden. Praktik, jobb och hästarna.

I söndags var vi iväg och hoppade Cara. Det gick ganska så bra. Bortsett från att hon blev trött lagom tills när jag skulle börja hoppa. Hon fick gå in tidigare på dagen vilket innebär att hon är helt hysterisk och vansinnigt arg. Så hon la lite väl mycket energi på det. Men hon hoppade ändå bra språng och har som vanligt bra koll på sina ben. Jag hoppade ett par språng på 110cm mot slutet vilket jag knappt har gjort med henne. Hon är ju bara 4 år och tävlar 100cm så jag har inte sett någon som helst anledning att hoppa högre med henne. Hon behöver bli stark och få en högre ridbarhet inför nästa år och när hon är starkare och mer ridbar kommer inte hindren att vara några problem. Så otroligt fin att hoppa på är hon i alla fall.

Igår tog jag mig en tur på fälten med både Cara och Diva. Lite regn, blåst och mörker spelade ingen roll då för båda hästarna var så fina. Cara har ju varit fin och snäll i över en vecka nu. Kanske hennes vanliga jag är tillbaka!? Diva har jag kämpat mycket med den senaste veckan men igår var hon på topp igen.

Nedan kan ni se favorit Mum från jobbet. En otroligt fin individ och klok tjej är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela