Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-10-10 07:22:42 i Allmänt,

Gårdagen i Gävle avslutades med en 4-fels runda med Virus. Rundan var bra, han var bra och allt var mycket bättre än lördagens runda men nu tycker jag att det börjar bli dags för honom att få lite felfria rundor. Hur som helst en trevlig helg med bra sällskap. Så tråkigt dock att tävlingssäsongen börjar gå mot sitt slut.

Väl hemma släppte jag ut Diva i hagen som inte hoppade något igår och sen åkte jag till jobbet och red två hästar. Efter det fixade jag mitt stall med allt vad det innebär och red ut på Cara. Hon har haft en grisvecka och varit mer vild än tam men jag vägrar att låta bli att rida ut även om många föreslår det. Jag tror inte att det är bra att vara på inhängnat område alla dagar i veckan speciellt inte för en unghäst. Igår var hon så bra min Cara och bråkade endast en gång där hon blev förlåten för det då det kom ett flygande rådjur. I övrigt kunde jag fräsa på lite i galopp och ändå ha henne lydig. Hon är så fin när hon är på bra humör!

Contendra sanerades från lera och ryktades på från topp till tå innan jag åkte och pysslade med Topanga i mörkret. Kvällen blev lite senare än planerat = trött idag och ny vecka på praktiken. Jag saknar faktiskt skolan men allra mest en självstudiedag!

Virus på bilden nedan. Fin va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela