Malin Åkerström

Lördag

Publicerad 2016-10-15 21:50:41 i Allmänt,

Snart ringer min sovklocka efter en lång jobbdag. 19 mockade boxar, 7 ridna hästar, höpåsar till oändligheten, in och utsläpp, fodringar, mys med Topanga, krafthinkar, sopning med mera har dagen bestått av. Själva jobbdelen tog upp 11 timmar av dagen. En flygtur hann jag med från en 2-åring. Jag hann med både jobbet och Vällsta på samma dag och mina hästar förstås. Jag är ju inte så ofta på vällsta längre men det är alltid ett så varmt välkomnande när jag kommer dit. Sen är det ju lite som att komma hem när jag sätter mig på Princen. Vi känner varandra så väl vid det här laget.

Topanga har jag inte träffat sedan i måndags vilket betyder att saknaden börjar bli olidlig och att hjärtat håller på att gå i bitar. Men idag hann jag minsann dit och skämde bort henne i vanlig ordning. Men det är ju så viktigt att hon känner sig som den prinsessa som hon faktiskt är.

Imorgon börjar dagen tidigt igen men när alarmet står på 06,30 så känns det nästan som lite sovmorgon.. Imorgon kommer även Birre och tränar mig och bråkiga Cara. Trotsålder eller något har infunnit sig hos inte så rara Cara för tillfället. Hoppas att hon ger lite hopp om oss för just nu behöver vi verkligen det. Speciellt nu när livet är lite tuffare än vanligt. Men även när verkligheten svider inom mig. Bryt ihop och kom igen, det finns inget annat alternativ.

Nedan kan ni skåda några föl från jobbet. Gissa om jag längtar till ett eget föl efter att ha hängt med 14 andra i en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela