Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2016-10-14 07:27:18 i Allmänt,

Äntligen fredag. Det känns så skönt även om jag börjar jobba 07.00 imorgon. Men lite miljöombyte är ju inte fel.

Igår var det Lotta torsdag vilket såklart är veckans höjdpunkt. Planen var att ta Cara men jag red ut på henne i onsdags och tyckte då att hon kändes lite trött i kroppen samtidigt som hon är pigg i huvudet. Diva gick samma runda som Cara men kändes så pigg och fräsch så hon fick träna igår istället. Träningen var verkligen perfekt för Diva. Det var mycket markarbete och styrkehoppning vilket gjorde att hon sen hoppade helt amazing på ett hinder som var lite större. Så bra träning, så älskad Diva och så vansinnigt roligt. För att återgå till Cara så red jag ju ut i onsdags och jag red själv vilket inte har varit så lätt den senaste tiden men två gånger i rad har hon nu skött sig så fint. Det är lycka!

Idag körde det verkligen ihop sig för mig. Hovslagaren ska komma vid 15 och börja sko och jag slutar praktiken i Norrtälje då vilket betyder att jag tidigast kan vara i stallet till 16. Jag hade en plan men som igår kväll försvann. Sådant stressar mig verkligen.. Men min pappa som också fyller år idag är livräddaren. Han ser till att vara hemma från jobbet så han kan ta in Diva i tid. Jag har förberett en havrehink och sett till att Diva har grimma på sig idag så det ska det nog gå bra. Pappa är livrädd för att hon ska smita men Diva är verkligen snäll som en hund att gå med. Så tacksam för att han direkt sa ja när jag ringde ledsen i panik trots att han egentligen är rädd för hästarna. Han är världens bästa pappa och jag älskar honom till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela