Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2016-10-28 21:13:26 i Allmänt,

En bra fredag har det varit idag. Lite ovant att för första gången på en månad åka till skolan istället för praktiken. Självklart strulade pendeln så en stund under morgonkvisten så längtade jag tillbaka till Norrtäljebussen som skött sig så bra. Men kul att vara i skolan faktiskt och massa frågetecken kring nya kursen är nu utredda. Skolan avslutade jag vid 12 så jag hann med lite efterlängtad kvalitetstid med Topanga. Jag tog in henne i stallet och borstade och tvättade hennes ben. Självklart så fick hon en massa morötter också. Världens bästa häst!!

Jag åkte sen till vällsta innan mina hästar och jobbade med Agnetas unghäst samt red ut på Fia. Hos mina hästar ska Cara få en guldstjärna. Idag tog jag in henne först och själv för att hinna rida ut innan det blev kolsvart ute. Hon var snäll i stallet och skötte sig skapligt ute också. Jag red på ett fält där hon kan vara knepig men det är det bästa fältet så hon måste lära sig att uppföra sig där också. Hon kändes superfin i både trav och galopp och inte alls trött i kroppen.

Diva joggade bara idag efter gårdagens hoppträning där hon ägde i vanlig ordning. Hoppningen sköter hon verkligen fläckfritt. Vi har en del markarbete att förbättra men hon är ju en speciell tjej så man får lirka mycket med henne. Utvecklingen är ändå stor och hon litar verkligen på mig och jag på henne. Magisk är hon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela