Malin Åkerström

Tisdag, snökaos och bästa Diva

Publicerad 2016-11-08 21:20:30 i Allmänt,

Jag älskar snö så jag är superglad över det vita guldet som yr omkring där ute. Även om det har skapat trafikkaos och försenade bussar mm. Efter en härlig snöglaopp är de där bara små detaljer som blir som bortblåsta. Att vi dessutom även hoppade över lerperioden och gick direkt till snöperioden är ju en hästägares dröm.

Dagens viktigaste händelse är Divas besök hos Axel på mälarkliniken i Hölö. Långt som tusan för oss är det dit men mamma min hjälte till mamma tog en dagsutflykt på 8h för allt trafikkaos för att köra Diva dit. Att Diva sen fick massa beröm för det skick hon har förvandlats till under sin tid hos mig är ju så glädjande så man nästan spricker. Att hon inte behövde sin underhållsbehandling denna gång heller är ju fantastiskt när hon börjat hoppa lite större hinder. Att hoppet om hennes tillfrisknad såg mörk ut för ca 1 år sedan är ju som i en annan värld när hon är så frisk och fin som nu. Sådana nyheter gör alla slitiga stunder så mycket lättare.

I övrigt så hade jag en härlig snötur med Cara ute på fälten och hon skötte sig exemplariskt efter en lite struligare tid med mycket bus från hennes sida. Bästa lilla Cara! Hon är jordens finaste dagar som idag.

Annars är läget stabilt med praktik, jobb och stall. Contendra är bokad till återbesök om några veckor. Det är en skräckblandad förtjusning i väntan på en ny status kring henne. Magkänslan är bra denna gång för första gången på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela