Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-11-14 07:21:18 i Allmänt,

Mot praktiken igen då efter en helg som i vanlig ordning har susat förbi. Jag har hunnit med en del men det hade varit bra om jag hade hunnit ännu mer.

I lördags hade jag mitt stall på morgonen och fixade allt där samt red ut på Diva. Vädret var fantastiskt och mitt ute på fälten framsusandes i galopp kändes världen likaså. Jag åkte sen till jobbet för ännu mer snöglaopp tillsammans med två hästar där. Framåt mitt på dagen åkte jag till Sandviken för att tävla med Virus. Vi hoppade 125 och 135. Ett och två ner blev resultatet men en fin känsla i 135-klassen.

Igår började jag dagen på jobbet för stalltjänst och ännu mer snöglaopp. Sen fick Diva också galoppera i snön. Man får ju passa på innan den försvinner helt liksom. Framåt kvällen åkte vi till Foderby med Cara för att rida en dressyrträning för Birre. Som vanligt otroligt bra träningar. Nu är det en månad sen förra träningen och Birre tyckte att Cara hade utvecklats mycket. Det känns så bra när jag under denna månad endast trimmat en gång, hoppat 2 gånger och sedan ridit ut.

Gårdagskvällen som blev ganska sen spenderade jag med att rykta och fixa Contendra och sen även Topanga. Nu börjar karusellen om igen. Ikväll är det träning för Arnold.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela