Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-11-28 08:23:01 i Allmänt,

Ytterligare en helg är över och ännu en vecka på praktiken har sin början. Men det är faktiskt bara 2 veckor kvar tills skolan drar igång igen. Jag saknar skolan även om praktiken är bra.

Helgen har varit riktigt bra. Fredagen inledde helgen för mig då jag blev ledig pga Contendras veterinärbesök. Jag red 3 hästar på jobbet och var på vällsta under dagen. Sen red jag såklart Diva och Cara också så dagen blev lång i alla fall. Kvällen spenderade jag i stan med Lola och Elin från Dalarna. Det var supertrevligt så jag är väldigt glad över att vi fick till att träffas.

Lördagen började jag med ridning på jobbet och sedan fix i mitt stall samt motion av Diva. Kvällen spenderades på friends och Stockholm horse show tillsammans med mamma och syster.

Igår hade jag morgonen i stallet och red både Cara och Diva innan avfärd mot Friends igen för att hänga där hela dagen med världens bästa Jenny. Efter det åkte jag till mormor och städade, fikade och åt middag. Mormor har varit utomlands i en vecka och det har känts som en hel evighet. Hon är jordens bästa människa!

På kvällen åkte jag till Topanga och tog in och borstade henne och tvättade hennes ben. Världens bästa häst är hon. Avslutade sedan helgen med lite fix hos mina hästar innan läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela