Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2016-11-11 08:09:36 i Allmänt,

Tåget rullar på mot skolan idag för omväxlingens skull. Det känns kul att åka dit nu när man inte är där så ofta och trots att resan kan kännas evighetslång.

Jag har inte mycket till fredagsfeeling idag för en enda mening har vänt upp och ner på hela min tillvaro till det sämre. Jag jobbar ändå på för att försöka hålla motivationen uppe trots att det tar emot. Efter varsin snöglaopp med Cara och Diva igår kändes det i alla fall lite lättare för en stund. Jag hade en mysig stallkväll igår. Egentligen skulle jag träna men pga vädret blev träningen inställd. Eftersom jag inte jobbar träningsdagar så hade jag mycket tid till mina prinsessor. Jag hann rykta och pyssla och fixa extra mycket och jag skyndade mig inte det minsta. Så skönt att bara låta saker ta sin tid och snön är bra härlig att rida i. Frågar ni Cara däremot så tyckte hon nog att snön var hemskt jobbig att springa i.

Till ett bra besked är att Topanga är fortsatt dräktig. Vi gjorde en extra koll på henne på ca 120 dygn då hon har på gränsen till en ämnesomsättningssjukdom och diabetes. Värdena kan bli förhöjda under dräktigheten men hennes insulinvärde är skyhögt så det är inte bra. Inga morötter mer till henne.. Morötter är verkligen det enda som hon älskar att äta.. Hon pussas hej vilt för att få godsaker när jag är där och det skär lite i hjärtat att inte få ge henne något. Men hennes välmående går såklart i första hand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela