Malin Åkerström

Bästa dagen på länge

Publicerad 2016-11-26 02:33:16 i Allmänt,

Hur en dag kan börja på ett fantastiskt sätt ska jag nu berätta. Det är första dagen på länge som jag känner en genuin glädje. Igår hade jag svårt att sova för att Contendra hade sitt återbesök imorse. Jag hade en bra känsla men man vet ju aldrig ändå liksom.

Contendra är nästan frisk. Hon är i princip ohalt. Man kan förstås inte ropa hej ännu då vägen fortfarande är lång. Men hon får börja skrittas för hand nu. Det är ett stort framsteg från alla besök där hoppet nästan runnit ut. Att förbättringen skulle vara så enorm idag vågade jag verkligen inte ens drömma om. Det känns så himla fantastiskt och roligt så att jag sedan spenderade dagen med uteritter i blåst, regn och snö på galna hästar samt ramlade av en häst 3 gånger på en och samma ridtur inte hade någon betydelse. Idag är jag glad! Idag ska jag påminna mig själv om att man aldrig ska ge upp. Förr eller senare kommer ett ljus som är värt att kämpa om och om igen för. Idag kom det ljuset för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela