Malin Åkerström

Ännu en helg är över

Publicerad 2016-11-06 20:39:17 i Allmänt,

Dagarna går så fort så jag hinner inte ens med. Denna helg har bjudit på jobb, stallfix och tävling. Jag har insett att det inte är optimalt att jobba så mycket under tävlingshelger men det har gått i alla fall.

Tävlingen har bjudit på tråkiga resultat. Bommarna har inte varit på min och Divas sida. Vi hoppade 130cm igår och 135cm idag. Diva är verkligen bäst utomhus. Inne blir hon lätt spänd och jag rider henne inte alls bra då. Hon blir superkänslig vilket leder till att mina misstag får större konsekvenser. Inget nedslag under helgen vill jag lägga på Divas konto. Hon krigar för mig och känns i det stora hela fantastiskt fin. Oavsett resultat är hon ju trots allt samma fina underbara Diva. Hästen jag älskar varje sekund tillsammans med. Jag går in på banan och känner att tillsammans med Diva är det av ren glädje och ingenting känns omöjligt tillsammans med henne. Hon gör verkligen det yttersta för mig. Jag känner mig ofta helt tårögd när jag tänker på vad den där lilla hästen tillsätter i mitt liv. Det är så mycket mer än vad jag någonsin skulle kunna be om.

Idag när jag satt i bilen påväg hem från tävlingen så ringde Sofia. Det är inte alls ovanligt då vi pratar flera gånger om dagen om hästarna mm. Men det som kändes fint var att hon frågade mig hur Diva kändes idag trots att hon sett resultatlistan. Resultatet är verkligen bara en siffra och det speglar ju inte alls alltid hur rundan egentligen var. Det kändes skönt att kunna säga att Diva var superfin men jag fick inte till det helt. Det kändes också fint att det finns de som inte bara säger grattis när man vinner utan de som även finns där och stöttar när man haft en mindre bra dag. Resultat är så mycket mer än det man ser svart på vitt.

Imorgon börjar mitt vardagspussel om på nytt igen. 5 veckor är kvar på praktiken men 5 veckor har också passerat. Praktik är verkligen bra för lärandet inom yrket men det är också krävande när man måste jobba så mycket för att kunna ge sina hästar mat och tak över huvudet. Bäst att sova tidigt ikväll så veckan inleds bra.

I mina ögon är Diva alltid en vinnare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela