Malin Åkerström

Uppgiven och ledsen

Publicerad 2016-05-06 12:19:34 i Allmänt,

Usch och fy vad låg och uppgiven man kan känna sig efter en dålig runda. 

Denna helg har fått en riktig rivstart. Igår hoppade Contendra 120cm och Diva 130cm. Båda med varsitt nedslag. Diva var fantasriskt fin och Contendra inte lika fin. Jag red mesigt för det var 120 men i Tendrans huvud var det fortfarande 140.. Mer behöver inte nämnas. 

Idag har båda två hoppat 130cm och 4 fel förföljer oss.. Diva ett ner men lika fin som igår. Hon är som en tiger. Men när man jagar sista nollan till 140 så är 4 fel så tråkigt. Men känslan på henne är oslagbar. Underbara lilla häst!

 Contendra stannade på vattenmattan en gång idag. Hon har aldrig stannat på tävling eller rättare sagt kastade hon sig bort från hindret. Jag satt och bromsade för att få in mina språng men all galopp försvann och hon fegade ur. Hon stod emot innan och detta var tidigt i banan. Men hon avslutade sen bättre och rörde åtminstone inte en bom. Men hon känns lite skraj efter förra tävlingen här. 140cm var inte planerat att debuteras så tidigt på säsongen. Jag borde ha följt min magkänsla gällande det. För nu kommer jag få jobba för att få henne tillbaka.. Usch så uppgiven det gör mig. Det känns som att jag har förstört något som var så bra. Jag har bara mig själv att skylla tyvärr. 

Dags att bryta ihop och komma igen! 

Tycker ändå att du är den finaste som finns<3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-06 23:40:11

Vilken bra beskrivning av dina ritter och hästar jag förstår precis hur det har känts. Princen o Asta längtar efter dig

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-06 23:40:13

Vilken bra beskrivning av dina ritter och hästar jag förstår precis hur det har känts. Princen o Asta längtar efter dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela