Malin Åkerström

Torsdag

Publicerad 2016-05-26 23:14:35 i Allmänt,

Två intensiva dagar lider mot sitt slut. Denna dag har dock inte alls gått som planerat. Den började med städning, pluggning och lunch hos mormor. Jag har faktiskt saknat att vara hos mormor nu när jag i ett par veckor endast har pluggat med grupparbeten. 

Jag fixade sen Diva innan jag åkte mot Ultuna för att hämta hem min älskade Contendra. På vägen hem var det dock som en jordbävning bak i släpet och jag krypkörde på motorvägen med varningsblinkers på. Tendris brukar alltid stå snällt som ett ljus där bak. Jag stannade till på Vällsta för att rida Asta som var så fin. Jag tänkte att Contendra skulle hinna lugna sig när hon fick stå still men tendra hoppade över bommen fram och hängde med ljumskarna över den och var böjd i typ 180 grader i kroppen eftersom utrymmet framför inte riktigt rymmer en hel häst liksom. Men jag lyckades få ut henne men kände att jag vägrar att köra henne igen.. Tack och lov så finns världens snällaste Agneta som hjälpte mig och följde med mig när vi sen körde hem henne med lugnande i lastbil. Så tacksam över att det finns människor som vill mig så väl här i världen. 

Hemma tyckte jag hon verkade dålig så jag har åkt ett par extra vändor till stallet för att titta till henne. Men hon verkar mest vara dåsig av lugnandet som verkar ganska länge. Tyvärr får jag inte klappa eller pussa på min tendra då hon innehåller radioaktiva ämnen. Inte ens en kram liksom, snacka om giftig häst. Jag är så ledsen över att hon är skadad och jag hoppas att vi nu hittar ett fel nu. 

Nu stänger sig snart ögonen på mig av sig själva om jag inte gör det själv.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela