Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2016-05-17 23:03:41 i Allmänt,

Jag lever vidare i min lyckliga Cara bubbla och det är nog tur.. För allt är inte en dans på rosor just nu.

Topanga är behandlad och vilar och Contendra är skadad. Hon följde med till Hammarö men var inte helt okej där framme så hon startade inget under helgen. Idag har jag varit hos Håkan i många timmar med henne för en utredning och hon är fortfarande oförklarligt halt. Jag får åka tillbaka imorgon för en fortsatt utredning och jag hoppas att vi kan hitta något så att vi också kan hitta en lösning på problemet. Om ett tag kan man följa oss på TV för ett filmteam var där och följde oss och filmade till programmet veterinärerna. Jag är bekymrad och orolig för min Tendris. Sådär orolig så det känns i hela magen... Varför kan inget få flyta på utan att något dåligt måste inträffa!? 

Annars rullar vardagen på igen. Vardag är bra även om tävlingslivet är allra bäst. Diva vilade igår och trimmades idag. Hon var fantastisk i helgen och hoppade två stycken 130-klasser. En med 0+4 fel och en med 4fel. Hon var helt perfekt och klockren men det var inte jag tyvärr. Men jag är väldigt nöjd med henne och varje gång jag lämnar banan på hennes rygg så är det med ett stort leende. 

Asta är fortfarande out of the game men Princen är på g istället och gör sin årsdebut på tävling imorgon på Täby Galopps allra sista loppdag. Så sorgligt på något vis.. Men Princen har känts bra och var väldigt laddad idag så vi hoppas att det innebär något bra inför imorgon! 


Du är för bra för att vara sann<3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela