Malin Åkerström

På sundbyholm!!

Publicerad 2016-05-05 08:03:00 i Allmänt,

Sent igårkväll anlände jag med Diva och Contendra till Sundbyholm. Tävling hela helgen står på schemat. 

Gårdagen var grym. Åsa kom hela vägen från Dalarna för att hjälpa mig med Cara. Jag tog Cara med mig till Vällsta för att deras ridbana är bättre än alla andras, så mötte jag upp Åsa där. Vi hoppade bana på 100cm och jag fick så mycket hjälp och tips. På många punkter fick jag även tänka om och allt blev oerhört mycket mer positivt och jag känner mig lycklig över min häst efteråt men också lycklig över Åsa och all den support och hjälp hon ger mig. Ingen jag vet är bättre på unghästar än henne. Hon var engagerad och redan när jag skrittade fram började övningar och tips trilla in. Ovärderlig hjälp. 

Åsa stannade även kvar när jag sedan red Asta och Princen och hjälpte mig där mycket med min egna ridning och sits. Roligt att ha henne på besök och jag hoppas att vi kan få till flera träningar. 

Contendra har varit snäll och lugn i flera dagar. Jag har varit tvungen att tempa henne för jag trodde först att hon var sjuk. Men igår när jag red på fältet kom en häst med vagn efter i galopp emot oss och Contendra tvärvände och skenade en långsida på ängen av skräck. Känns skönt att hon trots allt är sig själv litegrann också. 

Diva är trimmad och jag har varit ute och galopperat mycket med henne. Inatt drömde jag en mardröm att en människa som skulle vara den värsta tänkbara att ha en häst kom och snodde henne. Usch!! 

Nu måste jag åka och förbereda mig för första start. Jag är lite forever alone här så jag hoppas på att allt rullar på smidigt. Contendra är först ut!


Försöker göda Tendris.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela