Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2016-05-11 09:19:01 i Allmänt,

Snart är tåget framme vid skolan. Workshop står på schemat där. Vet inte alls vad det handlar om men det är obligatorisk närvaro så det är bäst att vara på plats. För många nätter med lite sömn har dock satt sina spår för jag får kämpa för att inte somna...

Imorse red jag ut en sväng på Princen som är så fin just nu. Hoppas det betyder att han är grym på Täby Galopps allra sista loppdag den 18! 

Annars rullar det på och hästarna har ridits ut mycket. Contendra fick jobba på lite mer än planerat på ett fält igår då hon inte ville vara på "plats". Men jag tycker det löste sig bra. Diva lämnade mig i skogen häromdagen och sprang hem så jag sprang mitt snabbaste efter och var genomsvettig när jag kom fram. 

Cara trimmades på i måndags och känns fin. Åsas tips gör underverk! Men jag är lite nervös inför hennes starter i helgen i alla fall. 

Igår var jag med livets största kärlek och bästa häst hos Håkan. Lite medicin och 2 veckors vila står på hennes schema och sen hoppas vi att hon ska känna sig på topp igen. Hon känns fortfarande bra att rida på men på mjukt underlag och är varken halt på böjt spår eller rakt fram. Men en prinsessa är alltid en prinsessa och om något inte känns bra så kan det i en prinsessas huvud kännas lite extra mycket. Hon är världens snällaste häst och min allra bästa vän. 

Idag ska jag förflytta mina andra 3 hästar till runsten för imorgon bär det av till Hammarö. Min syster ska också dit med sina två ponnysar så vi lånar Runstens lastbil för att få dit alla. Min syster har prao på Runsten så hon och ponnysarna är redan där. Jag ska alltså få till två turer fram och tillbaka dit i eftermiddag. Men eftersom jag vet att dagen skulle bli lite körig så har jag lagt vilodag för Diva och Contendra idag. Eftersom Princen är klar också så återstår bara Cara! 



Hon skäms lite över vad vågen stannade på.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela