Malin Åkerström

Morgontur

Publicerad 2016-05-28 08:16:26 i Allmänt,

Jag har precis avslutat en morgontur med bästa Diva. Klockan är bara strax efter 08 så idag var vi uppe i tid jag och Diva som var superfin. Det var hon igår också när jag trimmade på utebanan. 

Nu ska jag till Asta och Princen och ta morgonpasset där. Asta var fin igår igen och Princen lite jobbig men han blev fin. 

Cara hade jag världens bästa pass med igår. Hon var så himla fin. Hon var pigg utan att bli vild och arbetsvillig och lydig. Skönt efter en rörig hoppträning i onsdags då vi var för många i gruppen och de flesta hade problem utom Cara och B-ponnyn som var med. Cara kändes då lite seg men hoppade super! 

Topanga pysslas bara med och hon är fortfarande väldigt halt...

Contendra är radioaktiv och giftig så jag undviker närkontakt någon dag till. Men hennes scintigrafi visade tyvärr inget som kan förklara att hon är halt.. Det börjar bli skrattretande nu och känns ju helt omöjligt att hitta ett fel som man tycker inte borde vara så svårt på en häst som är halt i skritt!? 

Älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela