Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-05-23 22:10:17 i Allmänt,

Denna soliga måndag känns så oerhört grå och trist. Innehållet har liksom inte riktigt levererat. 

Skolan var okej och vi är nu redo inför den 6e!? Och sista gruppredovisningen under denna kurs. Min grupp har varit så bra faktiskt så det har inte varit så jobbigt att vara i skolan. 

Åkte till Asta och Princen som faktiskt får joggas på nu. Tur det för gårdagen när jag endast joggade på Diva höll jag på att bli galen på. Det var på tok för mycket dötid och jag gick och la mig strax efter 21 i brist på saker att göra.

Efter A och P så åkte jag och mockade hos Diva som vilar idag innan jag anlände hos min älskade Topanga. Jag har inte varit hos henne sen i onsdags så jag har saknat henne massor. Men hon var halt!! Hon var inte ens halt hos veterinären för 2 veckor sedan!? Vi ska in till Håkan imorgon för återbesök men planen om att hon skulle vara bra då ser ju väldigt mörk ut. Vi behöver verkligen ha vår prinsessa frisk mamma och jag för utan henne så är inget lika roligt. Men jag fick i alla fall en massa pussar av henne som vanligt när jag har varit borta i några dagar. 

Slutstation blev hos mina hästar. Som grädde på moset över besvikelsen gällande Topanga så är Contendra sämre... Det känns som att min värld rasar samman och jag kan inget göra åt det...

Men för att få en liten positiv känsla av dagen så hade jag ett nyttigt ock roligt pass med Cara. Hon lär sig snabbt även om hon är precis som ett litet barn. Men ett begåvat litet barn som börjar bli så omtyckt. Jag börjar mer och mer förstå henne och hennes personlighet är fantastisk. Förra veckan red vi ut ett par dagar men sen hade hon lite semester. Men nu börjar hårdträningen inför Falsterbo. Vad skulle jag göra utan henne!?

Diva är kärlek 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela