Malin Åkerström

Diva <3

Publicerad 2016-05-21 22:23:09 i Allmänt,

Igår fixade jag mina hästar tidigt på morgonen innan jag packade ihop Diva och åkte till Falun. Vad skönt att komma bort och att komma till världens bästa människor som ger mig så mycket glädje efter några tyngre dagar. 

Diva skuttade en 130cm igår eftermiddag och var felfri och kom 5a. Inte vår bästa runda men helt okej. Hon är bäst!

Vi övernattade sen hos Åsa och fick supergod middag både jag och Diva. Jag fick trimma en stund på Virus på kvällen också som följde med oss till Falun idag.

Virus inledde dagen med en felfri 120cm och kom 4a i sin livs första klass på tid. Sen hoppade han 130cm med två ner. Rundan var rätt bra och Virus var mycket bra. Han kliver så snällt runt men jag var lite ringrostig då jag inte suttit på honom på ett halvår. 

Sen startade Diva sin livs första 140cm. En lång bana med 15 språng och hon hade två fjuttiga nedslag. Men hon var magisk. Hon är tuff och modigare än de flesta. Jag känner mig genuint lycklig efter den rundan då jag längtat så mycket tillbaka till större klasser och jag sitter på en häst som gör mig så förbaskat glad. Världens häftigaste Diva<3 

Nu är vi på hemmaplan igen och jag ska strax sova. Morgonfodring börjar jag morgondagen med. Längtar redan tillbaka till Falun och bästa Åsa som hjälper och stöttar mig så mycket. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela