Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2016-03-01 08:00:28 i Allmänt,

Denna vecka skulle jag också vilja ha sportlov. Men det har jag inte utan skola + tenta på fredag i Pediatrik. Jag säger det förmodligen varje gång men det är så mycket att lära sig. Till denna tenta finns inga instuderingsfrågor vilket jag gillar att plugga efter.. Men jag håller på att formulera mig egna frågor vilket dock tar väldigt mycket tid. 

Igår red jag Diva på morgonen för jag började skolan vid 12. Hon blir fin varje dag men det tar en stund för henne att komma igång. Men jag är så glad över henne och chansen att få återuppleva henne för ett tag. 

Jag var i skolan 12-16 och åkte sen till Topanga och red ut på henne på en rätt lång tur tillsammans med Maria och Pysen. Topanga var helt knäpp för hon var så pigg och glad. Hon gör så att jag får skrattanfall och vet ni hur härligt det är!? 

Åkte sen till mina hästar och trimmade den svåraste av de svåra, alltså Contendra. Igår var hon inte lätt men hon blev attackerad av en ponnyhingst vilket gjorde hennes redan spända jag, katastrof spänd. Det var en som longerade och gjorde hemska piskljud som kryddade på hennes spändhet ytterligare några snäpp. Hon kastade sig för saker och skrämde upp andra hästar. Men skam den som ger sig. Fortsätter jag bara lugnt och tålmodigt med henne så släpper det nu nästan alltid även om det tar tid. Hon avslutade hur som helst super så jag är nöjd trots allt. 

Nu är jag påväg till skolan.. 
Asta i helgens fantastiska väder 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela