Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2016-03-22 08:11:56 i Allmänt,

Just nu sitter jag på tåget och filosoferar över livet typ. Känner mig mer eller mindre som en zombie. Sista hetsveckan i skolan innan 4 dagars ledigt och sen börjar en ny kurs. Men tenta på torsdag igen alltså.. Jag vill inte!! 

I söndags var Cara bäst när jag hoppade, Apple hoppade en fin runda på Strömsholm med ett ner. Asta och Princen trimmades på utebanan och kändes fina. Contendra tog jag nattpasset med på utebanan och hon var spänd så det tog lång tid och det snöade så mycket så vi liknade snögubbar när vi var klara. Som vanligt avslutar hon fint. 

Igår började jag åka till tåget på morgonen men mådde så dåligt när jag nästan var framme så åkte hem istället. Pluggade och tog lite alvedon så blev det bättre och jag åkte till stallet framåt eftermiddagen. Cara fick en tur ute och hon är så pigg. Två stora stenar såg nog ut som valar i hennes ögon så hon skulle se om hon fick springa hem när de dök upp. Det fick hon inte och vi kunde trava och galoppera ute på grusvägarna i skogen. Kanske inte bästa flytet som jag vill ha i ridpassen vilket är svårt när hon är så pigg men jag är nöjd för jag red den turen själv för första gången och hon känns emellanåt så fin. 

Tog sen Contendra och åkte till Divas stall där det var träning för Arnold. Jag red både Diva och Contendra. Rev faktiskt inte en bom men det gick inte topp topp heller. Diva hoppade vi mest lågt med och hon behöver nästan hinder runt 120 och över för att kännas sådär fantastisk. Men jätte nyttig träning för henne och hon var fin. Arnold gav henne beröm och kallade henne för en råtta men det var menat som en komplimang. Någon annan häst var ett monster och det var också bra.  Contendra fick hoppa något lite större och gjorde det helt okej. Hon var väldigt känslig och blev hög i nacken så jag red henne inte så bra men hon gjorde vad hon skulle och fick beröm för att det hade hänt mycket sen sist och Arnold tror att 140 blir lätt för henne i år. Hoppas hoppas!! 

Contendra ska joggas på något sätt idag och sen få några dagar helt ledigt. Hon har blivit mycket starkare nu och jobbat på ett tag så ett litet break passar bra. Man får inte glömma med henne att hon har missat så mycket av sina unghäst år så hon måste ta igen sig lite mer än en vanlig 9-åring. 

Snögubbe

Jag och tequila var förste skötare på Apple! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela