Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2016-03-15 08:14:14 i Allmänt,

Tisdag är det idag och jag sitter på tåget påväg mot skolan. Det är en lång dag där idag och det är mycket att lära sig i vanlig ordning. Jag har tappat mitt plugg flow och har mycket att ta igen om jag ska klara fredagens tenta. Men just nu är hela min värld som en berg och dalbana men som mest verkar gå utför så jag är lite som ett trasigt kaos. Motivationen är lika med obefintlig men hästarna håller humöret uppe tack och lov. Det är i svåra stunder man märker vilka som finns där och stöttar och vilka som väljer att släppa taget. 

Igår red jag ut och joggade på Diva med sällskap av en supersnäll tjej i hennes stall och det var mycket trevligt och Diva var fin. 

Cara och Contendra trimmades på ridbanan i deras stall. Så skönt att få vara själv och kunna fokusera på annat än att vara i vägen för någon, speciellt med Cara som inte är så reglerbar. Cara var pigg och eftersom det var hennes debut på ridbanan så var det mycket spännande att titta på men jag är nöjd med vårt ridpass och hon blev fokuserad mot slutet. Contendra var sådär, inte dum men hon ville helst inte jobba tror jag. Trimmade inte så länge som planerat vilket är en vinst i sig att kunna göra. Hon blev alltså avspänd på rätt kort tid. 

Idag ska jag vara lite ambitiös i skolan tror jag. Igår var jag det i alla fall halva dagen. Men ibland blir det så långdraget och tankarna hinner förflytta sig till stallet långt före jag kommer dit. Häst är bäst. Min mamma är också bäst! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela