Malin Åkerström

Tävling

Publicerad 2016-03-06 20:29:42 i Allmänt,

Igår lastade jag Tendran vid 06 och jag lastade av henne vid 20 på kvällen. Alltså blev det en lång dag men den var lyckad trots en sämre morgon och start på dagen.

Jag har kommit in i en period då jag är så oerhört självkritisk och är i princip aldrig nöjd med min egen ridning utan jag bara nöjd med hästarna. Jag har mycket jag vill och ska jobba med gällande min ridning men ibland på tävling måste man släppa det och rida okomplicerat och lite mer som jag brukar tills de andra sakerna är mer befäst och faller sig naturligt hos mig. För annars blir fokuset för stort på att allt ska vara perfekt. Jag är en vanlig människa och jag kommer att göra fel om och om igen men jag lär mig också därefter. 

Hur som helst så skötte hästarna sig bra. Diva hade 0+4 fel i 110cm, jag rev sista hindret i omhoppningen då hon var lite spänd för en rad människor som satt på ett murliknande hinder. Mitt fel då framridningen inte blev tillräckligt lång så hon hann slappna av ordentligt. I 120cm så var hon så bra, hon hoppade super och felfritt och var på hugget precis som hon brukade vara. Kände mig high on life när jag lämnade banan. Som extra bonus så fick vi en placering också. 

Contendra var lite spänd i 120cm men gjorde vad jag bad henne om men rev tyvärr en frambom på en oxer vilket inte är så vanligt för henne så jag är ändå glad att hon inte rev en bakbom eller ett räcke. Rundan var okej men inte så bra som jag vill. I 130cm var Tendran en hjälte. Hon var så fin på framhoppningen så när jag kom in på banan efter att inte ha hoppat eller känt mig redo för 130 i år så kände jag att detta är precis en lagom nivå för oss just nu. Jag gjorde missar som hon kompenserade upp och en del gjorde jag bra och då var hon fantastiskt bra. Vi var dubbelnolla och placerade 4a. Så himla roligt för varje framgång med min älskade tendris ligger det så mycket jobb bakom. Idag kändes ändå  drömmen om 140cm hoppfullt. Jag är lycklig över min tendra och alla hennes svåra dagar kompenserar hon upp på tävling. Jag är så glad över att få ha henne i mitt liv för aldrig är det långtråkigt och det är alltid spännande och händelserikt. 

Min mamma ska också hyllas för hon är en människa som gör allt för mig. Hon är en vinnare för mig och följer med och hjälper till och stöttar. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela