Malin Åkerström

Stallmorgon

Publicerad 2016-03-20 08:12:36 i Allmänt,

Hela denna helg är morgonfodringarna mina vilket är tur så man hinner med sina dags aktiviteter. 

Igår hoppade jag Cara efter fodring och utsläpp. Lite relaterade avstånd och hon fortsätter att göra allt inom hoppningen okomplicerat och enkelt. Hon hoppade många fina språng och också något språng jämfota utan att riva då jag inte fick in 5 språng på en linje där det skulle vara det. Men det är väl också en talang!? Hon kändes bra mellan hindren och hon känns så hoppfull inför framtiden. 

Red sen Contendra som såg en stol utanför ridhuset och det skapade ett kaos i hennes huvud. Först stegrade vi och ramla i dikena halva vägen hem
till stallet igen, sen väl i ridhuset sprang hon i väggarna så hon skapade 4 jack i ett bakben (som tur var ytliga), hon nockade mig och fick då panik för att hon slog i mitt huvud.. Jag fick hoppa av träna lite lydnad från marken och sen sitta upp igen. Hon blev faktiskt helt fantastiskt fin!! För ett år sedan skulle vi aldrig kunna vända en sådan här dag till något positivt men nu går det. Framsteg! 

Åkte sen till Vällsta och hade stalltjänst + red ut på Asta och Princen. Asta var snäll men skrittade bara då hon har vaccinerats och Princen hur pigg som helst. Hur mycket energi kan en galopphäst ha? 

Åkte till Diva och kondistränade henne ute. Det finns en perfekt slinga i skogen på 1km där man kan galoppera varvet runt. Diva var fin! 

Nästa stopp blev hos Topanga. Hon fick trimma och busa lite ute på ett fält. Världens bästa, lättaste, mjukaste och finaste är hon! 

Avslutade med att åka och kvällsmocka och tvätta sår hos mina hästar och sen var dagen liksom slut.

Nu är hästarna fodrade denna söndagmorgon och jag måste skynda ut med dem. Jag ska vara på Foderby vid 09 för att först släppa ut Topanga med en ny kompis och sedan ska jag köra Maria och Apple på tävling. 


Älskar dig min knäppa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela